Thursday, March 28, 2013

Kenapa Papagomo@Wan Azri tidak dipenjara


Kenapa  Wan Muhammad Azri Wan Deris yang didakwa sebagai penulis blog Papagomo hanya dibuang kerja sahaja apabila telah disabitkan bersalah kerana menerima rasuah semasa menjadi konstabel polis. Kenapa hanya dibuang kerja?

Kenapa tidak dipenjara atau didenda?

Wan Muhammad Azri Wan Deris@Papagomo yang telah disabitkan bersalah pada 6 September 2012 telah dijamin oleh bekas bapa mertuanya dan sehingga kini beliau tidak didenda atau dipenjarakan. Beliau hanya dikenakan tatatertib dan dibuang kerja. Persoalannya kenapa? Apakah kebal sangat Wan Azri@Papagomo ini sehingga terlepas daripada undang-undang negara.

Adakah kerana rapat dengan menteri maka segala silap dan salah itu ditutupkan mata oleh mahkamah. Tapi yang aku tahu si  Wan Azri ini rapat dengan menteri-menteri selepas beliau jadi bloggers. Maka kenapa Wan Azri terlepas daripada undnag-undang ini sebelum rapat dengan menteri-menteri lagi?

Adakah beliau dilepaskan daripada undang-undang tetapi bersyarat? Apakah syaratnya jika ianya dilepas bersyarat? Dan sehingga kini beliau masih kebal daripada undang-undang negara? Kenapa? Kenapa? Kenapa?

Aku juga ada diberitahu Wan Azri@Papagomo kini sedang sibuk dimahkamah kerana menunggu keputusan mahkamah untuk menentukan hak penjagaan anaknya. Dimana bekas isterinya kini sedang menuntut hak penjagaan anak-anaknya dimana kini Wan Azri@Papagomo dibenarkah mahkamah untuk penjagaan sementara. Kenapa Mahkamah membenarkan Wan Azri@Papagomo mendapat hak penjagaan sementara kerana beliau kini sedang sibuk diburu ahli politik. Patutnya demi keselamatan dan keselesaan anak kecil itu, lebih baik diberi hak penjagaan kepada ibunya. Kenapa Wan Azri@Papagomo yang dapat? Kenapa? Kenapa? kenapa?

Adakah kes hak penjagaan anak-anaknya juga nanti akan berpihak kepada Wan Azri@Papagomo kerana beliau rapat dengan menteri. Aku berharap tidak berlaku "double standard" dalam kes hak penjagaan anak-anak Papagomo@Wan Azri dengan bekas isterinya. Aku doakan moga anak-anak kecil itu tidak dipisahkan dari ibunya. 

No comments:

Post a Comment