Friday, October 7, 2011

Seluruh rakyat kelantan bersetuju menerima hudud.


Lebih 15 ribu rakyat Kelantan yg hadir dlm mnyampaikan rasa hati yg setuju dengan hudud . Program ini hanya dirancang tidak sampai seminggu dan tidak memerlukan iklan di tv3. Namun kehdiran pada malam ini diluar jangkaan.Namun yg demikian, jika mereka adalah Pada Totok Umno, maka bilangan yg hadir pd malam ini hanyalah sekitar 100 org. Bengonkan UMNO ni!

Diantara yg hadir ialah Tuan Guru Abdul Hadi Awang yg tegas menyatakan hudud adalah pendirian Pas. Tok guru menceritakan jika seseorang itu mnghidap pnyakit kencing manis dan memerlukan kakinya untuk dipotong, maka jika seseorang doktor memotong kenapa doktor itu tidak dikatakan kejam. Samalah seperti hudud, hukuman ini dilaksanakan bukan hnya kerana rasa ghiarh ingin mghukum, tetapi ingin mendidik mereka yg membuat silap.

Professor Dr Abdul Aziz Bari dijemput bagi menerangkan hal-hal perlembagaan dalam pelaksanaan hudud. Menurut beliau, didalam perlembgaan tidak mempunyai masalah untuk melaksanakan hudud dan hanya kerana UMNO tidak mahu melaksanakan hudud maka hudud tidak dpat dilaksanakan di negara ini.

Ketua Pembangkan Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan kesanggupan untuk bersama-sama PAS dlm pelaksanaan hudud bukan kerana kepentingan politk tetapi demi kerana agama ISLAM tercinta. Beliau juga sempat menerangkan belanjawan rakyat dan menrangkan bagaimana belanjawan itu akan dilaksanakan jika Pakatan Rakyat menjadi sebuah kerajaan di negara ini.

Program itu telah diakhir dengan ucpan tok guru yg mnyatakan kesanggupan Pas Kelantan untuk melaksanakan hudud tetapi kenapa Umno menentang. Tok guru juga memberitahu jika dulu semasa permulaan peemrintahan, masih ramai perempuan yg beramnut kerinting yg tidak memakai tudung. Tetapi hari ini sudah ramai perempuan yg memakai tudang dan sgt sedikit untuk melihat wanita tidak bertudung. Tok guru juga mngecam Pihak UMNO yg bukan shj menolok hudud bahkan mntng Pas Kelantan yg ingin melaksanakan hudud di Negara ini.



No comments:

Post a Comment