Wednesday, September 26, 2012

Berapa Juta Aspirasi UMK bayar kepada Utusan


Utusan melaporkan di UMK kumpulan calon Pro Aspirasi telah menguasai 10 kerusi daripada 14 kerusi yang dipertadingkan. Manakala 4 lagi calon telah dimenanagi calon Pro Masisiwa.

Itu adalah laporan akhbar Utusan yang biasanya membodek UMNO dan membayar saman kepada mereka yang pernah difitnah Utusan.

Berapa jutakah Pro Aspirasi bayar kepada Utusan sehingga editor Utusan sanggup memalsukan berita dengan memfitnah Pro Aspirasi UMK. Dan kenapa perlu fitnah Pro Mahasiswa UMK seoalah-olah ada dendam yang perlu diselesai antara pihak yang memfitnah Pro Mahasiswa ini. Adakah Pro Masiswa ini difitnah hasil upahan Pro Aspirasi? Atau pun pihak pengurusan UMK yang lemah dan sering diserang Pro Mahasiswa yang menjadi dalang? Atau ianya daripada kumpulan Tok Pa yang sengaja ini memburuk-burukkan Pro Mahasiswa.

Untuk pengetahuan, Pro Mahasiswa tidak menghantar calon pada PRK kali ini tanda protes dan boikot atas faktor-faktor tertentu. Namun mereka sepakat untuk mengundi mana-mana calon atas dasar individu berdasarkan kreabiliti calon-calon tersebut. Menurut sumber, 7 calon yang bertanding adalah calon bebas.

Pro Aspirasi masih lemah walaupun hanya berhadapan dengan calon Bebas!

Walaupun lawan Pro Aspirasi hanya calon bebas, namun mereka sukar untuk memenagi PRK tersebut. Ada juga yang melaporkan bahawa calon Aspirasi telah menggunakan wang untuk memujuk undi dan Tok Pa juga telah memain peranan dengan membelanja mahasiswa di medan selera UMK Jeli bagi memastikan kemenangan berpihak kepada Pro Aspirasi.

Adakah Utusan dibayar Pro Aspirasi

Laporan Utusan kali ini benar-benar mempertahankan Pro Mahasiswa seolah-olah ada sesuatu yang dirancang. Bayangkan 4 kerusi yang di menangi calon bebas diistihar sebagai calon Pro Mahasiswa sedangkan Pro M tidak menghantarkan calon pun. Begitu juga dengan 3 lagi calon Pro A dimana Pro A telah memenangi 10 kerusi sedangkan hanya 7 calon Pro A yang bertanding. Ada yang menyatakan Pro A sibuk melobi calon-calon bebas yang menang untuk diistiharkan sebagai calon Pro Aspirasi.

Seperti yang dirancang " Mahasiswa makin matang"

Seperti yang aku duga, apabila keputuasan PRK yang sememangnya dirancang untuk memenangkan Pro Aspirasi diumum sebagai pemenang, maka Utusan akan memainkan peranan akbar pembodek no 1 di Malaysia dengan persepsi kononnya Mahasiswa kini memilih Kerajaan. Walaupun semua sudah maklum bahawa PRK kali ini adalah paling kotor dan yang paling jijik apabila Pro Aspirasi snaggup menjadi LEMBU kepada ahli-ahli politik yang tidak bermaruah itu.



No comments:

Post a Comment