Tuesday, July 17, 2012

Antara Hassan Ali dan Hafilda Ali

Kedua-kedua manusia ini anak Ali. Namun mereka bukanlaha dik beradik walaupun cara bercakap agak sama. 
Jika sebelum ini Umi Hafilda Ali dengan selemba badak menfitnah Anwar berzina dihadapan beratus penyokongnya dan berpuluh ribu penyokong Anwar tanpa membawa 4 skasi kini giliran Hassan Ali pula menggunakan skrip seperti Umi cuma berbeza batang tubuh yang difitnah. 

Alangkah sedihnya aku melihat seorang yang berpelajaran sanggup mengguna fitnah sebagai wadah perjuangan. Dimana JATI diri beliau. Kenapa menggunakan menfitnah? Selepas menfitnah sempat pula memuji nama ALLAH swt dengan senyum yang cukup sinis. Dan perlakuan itu jelas ada didalam video. Jika beliau terlepas sepatutnya meminta maaf namun sehingga kini kedua-dua anak Ali ini tidak pun memberi 4 saksi dan tidak pula menarik balik fitnah itu. Ya ALLAH ampunkanlah dosa-dosa mereka ya ALLAH.

Bukanlah niat ingin membuka aib sesiapa namun sekadar berpesan kepada diri sendiri dan kepada yang sudi membaca, jauhkanlah daripada menfinah. Takutlah dengan azab ALLAH swt. Ini kerana, jika ingin menuduh seseorang itu berzina, maka hendaklah kemukakan 4 saksi, jika tidak maka ia dianggap fitnah dan orang yang mengitnah adalah orang yang munafik. Kalau Umi mungkin beliau jahil, tetapi Hassan Ali aku tidak rasa beliau jahil. Aku berdoa lagi semoga Hassan Ali cepat sedar akan dosa-dosa itu.

Dan aku juga berpesan pada diri sendiri dan anda semua yang membaca artikel ini, jauhi dengan menfitnah. Dan kita juga hendaklah menolak peminpin yang menggunakan fitnah sebagai senjata dalam perjuang. Kerana mereka yang berjuang menggunakan fitnah adalah mereka yang lemah. Lemah dalam menghadapi godaan syaitan untuk menfitnah dan lemah dalam sudut strategi politik, maka mana layak orang yang lemah ini menjadi peminpin.

Doa aku semoga mereka berdua (2 nak Ali) sempat bertaubat sebelum terlambat dan aku dijauhkan dengan perjuangan menggunakan fitnah dan semoga meraka yang itu difitnah sabar menghadapi fitnah itu. 

2 comments:

  1. assalamualaikum ming,

    saya ada terbaca pasal 'obelisk' iaitu satu tiang simbol yg diguna pakai oleh kaum jahiliyyah dulu untuk pujo tuhan matahari dia..benda tu ado di Taman hijau (tame ija),..

    emm,sbb demo dekat nga pentadbiran negri,apo kato perutuh ko tiang tu klo betul la itu tiang yg dimaksudkan..kawe pon tok tahu go skaro jgk..tp tiang tu acap bena ado dale gerakan freemason,and kawe tokse ado bendo gitu di kelate. (maaf klo kawe silap)

    terima kasih assalamualaikum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kawe ado dgr jugok, di putrajaya ado, kawe setuju cadngn demo tu,.nnti kito buat kiro sedakkk ek

      Delete