Friday, April 29, 2011

Amanat Ustaz UMNO.



Kita mintak jauh dengan pertolongan ALLAH daripada segala gangguan parti syaitan. Gabungan parti-parti ahzab. Ahzab ertinya parti-parti yang bergabung untuk meruntuhkan kerajaan Malaysia hari ini. Memang syaitan sedemikian. Nik Aziz yang mari tadi, adalah betul-betul bla la bla bla……

Sebab itulah dia tidak pernah berbangga dengan bangsa melayu ciptaan ALLAH. Yang melambangkan ketidak adakan kesyukran kepada ALLAH menjadi seorang keturunan bangsa melayu yang menjadi tuan kepada Negara tanah melayu ini.
Hadirin hadirat sekalian.
Ahzab hendaklah orang-orang seperti seberang sungai sana hendaklah menggunakan pikiran dan kepala hotot sebelum mampus meninggal dunia. Wahai manusia –manusia PAS.

SAYA DULU PUN PAS JUGOKKKK!!!

TETAPI,

Saya, termasuk penceramah tadi, SUDAH BERTAUBATTTTTT!!!!! Meninggalkan kejahatan Parti PAS yang sangant “celaka” yang boleh membawa kepada kecelakaan kepada bangsa kita, kepada agama kita,kepada Negara kita hadirin hadhirat sekalian ( bunyi rebana ubi macam wok yoh doh-doh)

Kito nok, supaya segala kerja-kerja kita malam ini, menjadi amal soleh dan ibadah yang diterima oleh ALLAH swt. Sebab itulah kita mesti melawan ilmu syaitan dab ahzab. Tetapi sayangnya, orang-orang yang telah ditipu oleh PAS, termasuk saya sendiri duluuuu,.bukan sahaja saya ditipu tetapi saya juga turut menipu bersama-sama dengan Nik Aziz dan Haji Hadi.

Menuduh dengan tuduhan-tuduhan yang sangat jahat, menfitnah kepada bangsa-bangsa keturunan sendiri, sampai hari ini Nik Aziz dan Haji Hadi masih belum bertaubat.
KITA MEMBERI AMARAN KEPADA MEREKA, dengan ayat yang suruh al-buruj
إن الذين فتنوا المؤمنين و المؤمنات ثم لم يتوبوا فلهم عذاب جهنم و لهم عذاب الحريق
Maka Ustaz Mat Nor memberi tafsirannya,.” Wahai saudara-saudara yang terpesong disebrang sungai sana,.ALLAH member amaran kepada puak-puak kamu yang menfitnah akan Malaysia bukan sebuah Negara Islam.

Siapa kepala pengat? Bekas menteri besar Terengganu yang bernama Haji Abdul Hadi Awang telah membuat amanat yang sangat jahat sehingga hari ini belum lagi kita terima dan tahu bahawa mereka telah bertaubat. Daripada amanatnya itu, dan masih lagi beriktikat dan menyebar ajaran sesat mereka kononnya Malaysia ini bukan sebuah Negara islam.Apalah jenis manusia yang tidak merasa Negara sendiri Negara islam, walaupun keturunan ketua Negara ialah kebawah duli yang maha mulia seri paduka baginda yang dipertuan agong, Walaupun ketua kerajaan Malaysia ini, dato’ sri Najib. Kedua-duanya peminpin, ketua Negara dan ketua kerajaan Malaysia ini adalah Islam, tetapi orang-orang Pas terutama peminpin-peminpin mereka masih lagi menafikan Malaysia ini sebuah Negara islam. Sesungguhnya, Malaysia ialah sebuah Negara islam. Dengan sebab itu, mana-mana pihak, termasuklah peminpin PKR termasulah penasihat agung dia, yang saya tak payah sebut banyak malam ini, cukuplah saya kata anwar al-ju**ri.

p/s: aku memohon maaf jika ada bahasa yang kesat namun ini semua bahasa ulamak umno guna ketika berceramah.
http://www.youtube.com/watch?v=D-GcbSrm7qI

Apa macam semua?
Ok tak ceramah umno?
Banyak tak ilmu yang korang dapat?

Namun yang paling aku tidak setuju dalam ceramah ustaz Umno ni adalah tafsirannya Surah Al Buruj. Ayat : 10. Dimana tafsiran yang sebenarnya ialah Sesungguhnya orang-orang yang mencetuskan bencana fitnah [untuk memesong dan memporak - perandakan] orang-orang lelaki yang beriman dan orang-orang perempuan yang beriman, kemudian mereka tidak bertaubat, maka mereka akan beroleh azab neraka jahannam (kerana perbuatan keji itu), dan mereka akan beroleh lagi azab api yang kuat membakar (kerana mereka tidak bertaubat).

Anda semua boleh menilai bagaimana ustaz umno? Bagi aku, ustaz ni langsung tidak boleh pakai, itu pendapat aku. Aku berpendapat begini kerana, sebagai seorang ustaz, adalah tidak wajar untuk menggunakan perkataan yang sedemikian. Dan aku juga berpendapat ustaz ini tidak boleh pakai kerana ustaz ni bukan berbakat dalam ceramah, bagi aku, ustaz ini berbakat bekerja konduktor bas. Sungguh rugi rasanya beliau tidak berkerja sebagai konduktur, suara semulajadi kuat dan rasanya beliau juga layak untuk menjaga harimau di zoo. Semoga syarikat bas atau pihak zoo dapat mengambilnya bekerja. Bakatnya sangat unik.

No comments:

Post a Comment