Tuesday, July 5, 2011

Walau siapa pun Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil. Gua tetap menyokongnya.



Walaupun gua terpaksa menahan muntah dan loya-loya, gua tetap akan sokong BERSIH 2.0 ini walaupun jika "meraka" ini adalah Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil, gua tetap sokong.

Jab, gua nak muntah jab ek.

uuwekkkk uwekkkk uwekkkkk.
loya loya loya.

Susah betul nak menjadi manusia yang rasional bila berhadapan dengan situasi ini.
uwekkkk uwekkkkkkkkkk.

Walaupun "mereka" ini~~ uwekkkk uwekkkkk
arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh


Loya gua makin menjadi-jadi plak bila nak sebut nama diorang.

uwekkk uwekkkk uwekkkkkkkkkkkkkkkkkkk.

Andai kiranya Datuk Ambiga Sreenevasan tidak manjadi Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) dan diganti dengan~~uwekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Tak payahla gua sebutkan nama ekkk, loya-loya gua main menjadi-jadi ni. Uwekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk uwekkkkkkkkkkkkkkkkk.....

Bagi gua, tuntutan bersih disokong bukan kerana Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih)iaitu Datuk Ambiga Sreenevasan, tetapi ianya disokong kerana perkara yang dituntut itu memang kehendak rakyat dan ianya tiada kaitan dengan mana-mana individu.

8 tuntutan itu ialah:

1. Bersihkan senarai undi
2. Menreformasi undi pos
3. Guna dakwat kekal
4. Masa kempen minima 21 hari
5. Akses media yang bebas dan adil
6. Kukohkan institusi awam
7. Hentikan rasuah
8. Hentikan politik kotor


Maka jika dikaji dengan teliti, 8 tuntutan bersih tiada lansung berkepentingan dengan mana-mana individu atau parti politik di negara ini tetapi ianya demi menjamin pilihanraya yang lebih adil bagi mempromosikan demokrasi yang telus dan dinamik.Pihak kerajaan tidak perlu takut jika PRU sebelum ini dilakukan dengan BERSIH. Dan 8 tuntutan ini adalah untuk rakyat mendapat sebuah kerajaan dengan sistem PRU yanga adil dan bukannya perhimpunan ini diadakan untuk rampasan kuasa.

Maka, jika sesiapa pun ketuanya dan walaupun jika mereka ini~~ uwekkkkkkkkk uwekkkkk yang menjadi penganjur, gua tetap akan pergi. Bagi gua ianya adalah untuk rakyat.

Uwekkkkkkk uwekkkkkkkkkk,..

No comments:

Post a Comment