Monday, January 24, 2011

Puluhan Ribu VS Sepuluh Orang.



Rakyat Tunisia bangkit melawan kerajaan zalim dengan berdemo sehingga angka mencecah RIBUAN manusia demi mendaulatkan islam dan menjatuhkan kerajaan yang zalim.

Di Malaysia SEPULUH orang berdemo kerana jalan rosak sepanjang 500 meter. Kenapa ditempat lain tidak berdemo. Kan banyak lagi jalan yang rosak tapi kenapa bila jalan ini rosak maka pok cik-pok cik sekalian BERDEMO. Dan kenapa bila harga bawang, harga gula, harga minyak dan berbagai lagi barangan keperluan naik pok cik-pok cik sekalian tidak berdemo. Siapa yang hasut Pok cik-Pok Cik ni?

Dan mengapa bila 10 orang berdemo ini maka terkejut beruk semua penduduk Malaysia ini. Apa demo 10 orang ni hebat ke? Kenapa demo BERSIH, PROTES ANTI-ISA yang dihadiri beribu-ribu rakyat langsung tidak diendah. Apa demo yang lain bukan demo rakyat ke? Apa 10 Pok cik-Pok Cik ini saja ke rakyat Malaysia.

Adakah demo ini betul-betul kemarahan rakyat? Dan mengapa Pok cik -Pok Cik ini marahkan Tok Guru sedangkan jalan itu rosak kerana kenderaan berat yang keluar masuk. Marahlah pada lori-lori itu. Mana ada dan tidok pernoh berlaku dalam sejarah ada orang yg mnjaga jalan kampung itu supaya lori tidak dibenarkan masuk jika berlebihan muatan. Perhimpunan itu diadakan untuk mnjatukan dan mncemarkan imeh tok guru, orang yg buat atau sokong demo ini adalah orang yg berkepentingan dlm politik!

Dan kepada 10 Pok cik-Pok Cik itu. Harap janganlah mudah terpengaruh dengan hasutan jahat Umno. Beribu rakyat Tunisia berdemo unutk menjatuhan kerajaan yang zalim takkan 10 orang sahaja Pok Cik-Pok Cik berkumpul untuk menjatuhkan kerajaan yang berjuang demi ISLAM.

1 comment: