Tuesday, July 10, 2012

Akhirnya Husam akur

Husam dengan gaya tanganya yang tersendiri

Sebelum ini aku pernah meminta Husam untuk menunjukkan isyarat R namun beliau menujukkan simbolnya tersendiri. Dan kami faham, Husam bukan seorang yang mudah untuk dipengaruhi, beliau tidak akan mudah terikut-terikut. Itu adalah ketegasan Husam. Maka bermula titik tolak itu aku dan sahabat terus mempopularkan simbol R.

Apa itu isyrat R

Aku adalah orang yang memberi cadangan dalam isyarat dan alhamdulillah para sahabat semua sepakat dan bersama mempopularkan isyarat ini. Isyarat R yang aku ambil dalam kitab "google image" dan aku bertanya beberapa orang yang pernah bersekolah di sekolah OKU. Isyarat tangan R adalah bahasa isyarat R. Dan ketika itu, aku ingin membina satu momentum persepsi dimana aku ingin melihat satu aliran perubahan dalam subjek penglihatan dimana jikalau seseorang melihat huruf R maka dalam ingatannya adalah ROYALTI. Ingat R ingat Royalti adalah "objektif" aku ketika itu. Dan aku ingin R seperti logo V (peace) dimana apabila orang melihat tangan isyarat "peace" maka orang akan ingat negara Palestine. Bermula titik tolak itulah aku dan sahabat mempopularkan tanda isyarat ini.

Permualaan Isyarat R

Seperti yang aku Topeng Perak inginkan, aku ingin meninggalkan sebuah pertanya kepada si pemelihat apabila melihat simbol R. Sama seperti isyarat R, pada mula diperkenalkan, agak susah, ramai yang kekoh tangannya dan ada yang minta ditukar kerana kononnya mempunyai mirip kepada sesuatu logo keagamaan yang lain. Namun aku rasa tidak bersalah kerana memang ini adalah yang dipelajari disekolah OKU. Akhirnya setelah pelbagai keceman namun dapat dijawab kami dan kini isyarat itu senag hati diterima masyarakat. Dan alhamdulillah, akhirnya Husam yang dulu agak keberatan untuk menunjuk loga R juga telah bersama menunjukkan loga. Logo R bukanlah perkara yang besar, namun ia adalah simbolik kepada perjuang R. Bukan sahaja perjuang Royalti, ia juga berkisar perjuang rakyat, Ingat R ingat perjuang RAKYAT!




Husam dengan cantik sekali mempamerkan isyarat R. Ini adalah kejayaan dan kebangaan kami apabila Husam sendiri sudi mempamerkan logo R. Kami tahu Husam adalah orang agak cerdik dan berhati-hati.


Pengalaman yang paling manis apabila Tok Guru juga mempamerkan logo R. Syam Ghaz adalah orang yang mengajar Tok Guru ketika ini


R Anwar mungkin lebih luas. Iaitu, R untuk RAKYAT

Rafizi juga sempat memberi isyarat R





Amat terharu apabila sahabat Cina juga sudi mempamerkan R tanda bersama dalam perjuangan ini

Bersama adik-adik daripada pelajar Tahfiz




Abe Nor UPKN turut bersama

Kini semua sudah tahu apa itu logo R!

R untuk REVOLUSI!



Dr Fadzi dan Presiden R 

Amin, Ustaz Ja dan Johnny Deep bersama dalam perjuang R

Muslimah Kelantan juga bersama muslimin Kelantan dalam perjuang R

hehehehe

Adik kecil yang bersama dalam berjalan untuk ROYALTI 2




TMB juga pernah hadir pada pameran ROYALTI dan sokong perjuangan R



Lihat R. Kini R ada dimana-mana. Alhamdulillah

3 comments:

  1. Kena bubuh gamba aku sor sinih ming. Haha

    ReplyDelete
  2. kedudukan jari...mana yg betul? telunjuk didepan atau dibelakang?

    ReplyDelete
  3. kedudukan jari telunjuk di hadapan~

    ReplyDelete