Friday, September 16, 2011

Selamat datang Mat Bangla & Terima kasih kerajaan Malaysia!




Perdana Menteri Bangladesh Sheikh Hasina dalam laman rasmi Hal Ehwal Badan Bukan Kerajaan (NGO) Jabatan Perdana Menteri, Bangladesh mengesahkan bahawa diberi kad pengenalan Malaysia dan layak untuk mengundi pd PRU-13.

Terima kasih kepada Kerajaan Malaysia yang memberi peluang kepada minat-minat Malaysia untuk bercinta Mat-mat bangla. Mungkin yang terlalu minat bollywood ada kemungkinan untuk bertemu dengan jejaka-jejaka ala2 Shah rukh khan. Dan kita sebagai rakyat malaysia dengan penuh gembira melihat Mat-mnat bangla heret minah-minah kita kerana mereka jugakan sudah pun menjadi rakyat Malaysia.

Mungkin selepas ini bau yang biasa kita hidu dalam bas atau dalam komuter agak asing mungkin dengan adanya prinsip jus soli ini akan membiasakan kita untuk hidup bersama Mat2 Bangla.

Dan kepada Mat2 bangla ini, aku dengan rasa penuh lemah lembut dan sopan berharap kamu jangan jadi macam pendatang England. Mereka yang sudah diberi kerakyatan di England baru-baru ini yang menghuru-harakan kota London tu jenis yang tidak reti berterima kasih bila kerajaan England memberi taraf kewarganegaan tetapi tiba-tiba merasakan mereka juga berhak seperti rakyat asal. Aku yakin, Mat2 bangla bukan macam tu, Mat2 bangla jual karpet je.

Tapi betul kah Mat2 Bangla ni "main" dengan bini orang bila tidak mampu bayar hutang?

Itu spekulasi tidak berbukti. Lagi pun bila Kerajaan Malaysia memberi hak kerakyatan kepada mereka tu sudah tentulah Mat2 bangla ini seorang yang alim dan akan memberi kebangaan kepada negara kita ini.

Kelebihan Mat2 Bangla bila diberi hak kerakyatan.

Mereka ini jika diberi kerakyatan akan banyak membantu mereka. Seperti mana yang kita tahu, Mat2 Bangla ini banyak terlibat dalam kes jenayah seperti rogol, rompak, bunuh dan macam-macam lagi. Jadi jika berlaku apa-apa pada mereka, senanglah mereka ini nak larikan diri. Bila dah jadi buruan bolehlah mereka kembali ke tempat asal. Jadi tidak akan berlaku penimbunan banduan dalam penjara.

Lagi mereka juga akan bersaing dengan kita. Mungkin selepas ini akan ada sekolah untuk Mat2 Bangla. Maka akan bertambahlah lagi jenis sekolah dalam malaysia ini. Jika dulu adanya sekolah jenis cina dan jenis india, mungkin selepas ini akan ada sekolah jenis Mat2 Bangla. Wauuu kemah keminggg!!!!

Perkara ini jika mereka mintak, diharap kerajaan Malaysia jangan pula menafikan. Iyelah, merakakan dah ramai, lagi bila sudah lama berada disini, tentu timbul perasaan mereka juga berhak mendapat seperti kita ini. Bila dah bagi kerakyatan mesti kena bagi hak. Dan yang aku tahu, bukan sedikit yang dapt tu, kan mengamuk jadi macam London tak sedap pula. Kita kenalah puaskan hati mereka ini.

Dan kita akan juga bersama-sama mereka dalam hari mengundi. Tentu kita bangga bila Mat2 Bangla yang kita tahu hensem dan pintar ini akan bersama dalam mencorak negara ini. Tentu mereka akan memilih mereka yang telah membantu mereka dalam mendapatkan hak kerakyatan. Maka kita semua akan terus di"NAUNGI" Umno yang begitu hebat sehingga negara ini senang-senang untuk mendapat kerakyatan. Tak macam Singapore, nak jadi warganegara Singapore kena jadi hebat, kena memberi sumbangan yang besar kepada negara seperi menjadi ahli sukan. Kat Malaysia ini, dapat jadi jual karpet atau kerja kilang pun dah boleh jadi warganegara Malaysia. TERIMA Kasih Mat MONGGOL!

Selepas ini, kita rakyat Malaysia yang asal tidak perlu lagi untuk BERHARAP dapat kerja kilang. sudah semestinya Mat2 Bangla akan menguasainya dari pekerja bawahan sehinggalah ke peringkat atas. Kita orang Malaysia tengok ajelah~~~

Akhir kata. Terima kasih Mat Monggollagadesh~



1 comment: