Sunday, March 3, 2013

Ulasan Lahad Datu oleh Presiden Kerabat



Kerabat rasa sedih diatas kematian yang menimpa pegawai dan anggota PDRM dalam pertempuran di Lahad Datu. Kami mendoakan semoga roh mereka dalam lindungan Allah swt dan di tempat ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.

Tragedi Lahad Datu tidak wajar terjadi kerana pencerobahan dalam keadah militan sepatutnya di cegah ketika mana mereka dicegah ketika berada d sempadan perairan antarabangsa lagi, oleh kerana kapal apmm dan marine bukan telah berada bebas di tanah air kita. Agensi terbaik menangani militan bersenjata oleh sebuah pasukan militan adalah kepakaran tempur ATM

Tindakan menteri dalam negeri mengécewkan, di sarankan letak jawatan serta merta. " Tegas  Lt Kol Nazari Mokhtar Presiden Kerabat"

Terbang aras rendah oleh pesawat pejuang 3 hari berturut-turut di selang seli dengan helikopter, sudah cukup mengurunkan dan melemahkan semangat perjuangan militan untuk berundur.

Daripada Lt Kol Nazari Mokhtar Presiden Kerabat

Ini diantara sms yang aku terima selepas aku meminta Lt Kol Nazari Mokhtar Presiden Kerabat memberi komen pasal isu Lahad Datu. Ini bukan komen dari penjual roti canai yang berasal dari Pakistan yang dapat IC di Sabah projek Mahadhir satu ketika dahulu, ini Lt. Kol TUDM Hj Mohd Nazari Mokhtar yang merupakan Presiden Kelab Kebajikan Veteran dan Pesara Tentera (KERABAT). Beliau merukan bekas Tentera yang berpengalaman dalam isu keselamatan negera.

Jangan Politikkan isu Lahad Datu

Itu yang diminta oleh sesetengah UMNO, namun pada masa yang sama menuduh Anwar sebagai dalang dalam isu ini. Namun bagi aku, isu yang lebih penting adalah kenapa sempedan kita terlalu longgar dan dikatakan isu IC yang pernah diberi kepada mereka yang dianggap penceroboh ini perlu disiasat. Dan aku juga pelik, dimanakah aset ketenteraan berjumlah berbillion ringgit itu.

Biar rakyat tahu

Rakyat juga kecewa apabila tidak diberitahu apakah perkara sebenar yang terjadi. Ini zaman IT dan mencapaian ases internet terlalu laju, maklmumat terlalu banyak. Jadi kami rakyat memerlukan berita sahih dan rasmi dari Kerajaan, tetapi terlalu lambat dan menyebab pelbagai cerita yang timbul. Ini kerana, ini masalah negara dan rakyat perlu tahu apakah yang terjadi.

No comments:

Post a Comment